Vi søger faste frivillige til vores arbejdsgrupper
– Vil du være med?
Festivalåret er gået i gang og arbejdsgrupperne er begyndt på planlægningen af næste års festival.
Der er ca. 40 faste frivillige som planlægger og forbereder festivalen hele året i forskellige grupper. Grupperne mødes ca. 1 gang i måneden og mange deltager derudover på søndagsmødet den anden søndag hver måned.
Arbejdsgrupperne er et fællesskab, hvor skaberkraft, sammenhold og gode relationer er i fokus. Der er mange ting at tage sig af frem mod næste års festival. Herunder kan du læse om arbejdsgrupperne.
Arrangementsgruppen
Arrangementsgruppen
Det er arrangementsgruppen, der sørger for at festivalens gæster, artister og frivillige får noget at spise og drikke når festivalen er i gang. Det er dem, der har styr på alle boder og barer på festivalens områder, lige fra Pølseteltet til Ølvognene og den alkoholfrie bar.
Dette er en relativt stor arbejdsgruppe, hvor medlemmerne til dagligt har mange forskellige jobs. Det er altså ikke et krav at du ved en masse om mad og drikkevarer, plastikkrus, emballage og dyppelse for at være med i denne gruppe.
Gruppen sørger for at indhente kontrakter fra eksterne leverandører, beslutter barudvalget, madudvalg og priser i boderne. Det er også dem, der varmer æbleskiver til julemødet og køber festivalrom til lageret. Der er altså rigeligt at gå i gang med.
Gruppen mødes ca. en gang i måneden og har derudover kontakt via mail og messenger. Gruppens forperson er Randi, som sidder i festivalens sekretariat.
Hvis du kunne tænke dig at være en del af gruppen kan du sende en mail til Randi ved at klikke her.
Teknisk gruppe
Teknisk gruppe
Teknisk Gruppe er vores faste håndværkerteam. Det er dem der er limen i festivalen. De sørger for at pladsen fungere med el og vand. Det er Teknisk Gruppe, der har overblikket over opbygningen og nedtagningen af festivalpladsen. Det er dem, der bestiller telte, toiletter, barmoduler, hegn og maskiner.
Gruppen er en relativt stor gruppe, der består af fagpersoner inden for en lang række håndværk, lige fra elektriker til tømrer. Her er der mulighed for at lære en hel masse og få mange gode erfaringer på cv’et, måske er det noget for dig? Du behøver ikke være håndværker, det vigtigste er at du har lyst til at være en del af det praktiske vedligehold og det gode fællesskab, der er i gruppen.
I Teknisk Gruppe er der en god fordeling af ansvarsområder, det er bl.a. her pladsformanden og den ansvarlige for campingpladsen også sidder.
Gruppen mødes til arbejdsdage flere gange i løbet af året, hvor der både er plads til praktisk arbejde og hygge.
Under festivalen er de fleste af medlemmerne i Teknisk Gruppe også i gang med praktiske opgaver og når der ikke lige er en pære, der skal skiftes eller løsninger der skal findes, hjælper gruppen med til at skabe ro og tryghed på festivalpladsen sammen med vores vagter og beredskab. Gruppen er lette at kende, det er de eneste frivillige, der må gå i røde bluser.
Forpersonen i Teknisk Gruppe er René, det er ham, der sidder i festivalens sekretariat og er bindeled til gruppen. Hvis du vil være en del af Teknisk Gruppe kan du sende en mail direkte til René, ved at klikke her.
Musikgruppen
Musikgruppen
Musikgruppen arbejder, sammen med vores bookingbureau, på at sammensætte festivalens musikprogram.
Gruppen holder møder regelmæssigt, hvor der diskuteres alt fra artister til lys, lyd og scener. Det er nemlig ikke kun artisterne gruppen har ansvar for at finde. Musikgruppen udarbejder festivalens produktionsbrev, som sendes med ud til alle artister.
Derudover sørger musikgruppen for at vi har de scener og den teknik, der er nødvendig til en festival som Nord-Als Musikfestival.
Det er en relativt stor arbejdsgruppe, som udover at mødes også har en del kontakt via messenger. Gruppen er en god blanding af alle aldersgrupper og køn, for at sikre det bredest mulige program til festivalen. Nis er forperson for gruppen og sidder i festivalens sekretariat, som bindeled.
Det kræver ikke nogen særlige kompetencer eller viden om musik at være med i gruppen. Det vigtigste er, at man er med for festivalens skyld – det handler altså ikke om at booke de artister man selv bedst kan lide, men det der passer bedst til vores publikumssegment. Arbejdet i gruppen er altså med festivalens interesser for øje.
De fleste medlemmer i musikgruppen arbejder på scenerne eller backstage under festivalen, men det behøver man ikke.
Kunne du tænke dig at være med til at finde de fedeste musikoplevelser til vores gæster, så send en mail direkte til Nis ved at klikke her.
PR-gruppen
PR-gruppen
PR-gruppen arbejder med alt det, der skal ud til følgere, annoncører og gæster.
Det er PR, der er ansvarlige for festivalens hjemmeside, sociale medier og kontakt til presse og radio. Det er denne gruppe, der laver festivalens mediestrategi i samarbejde med forskellige aktører. PR-gruppen står derudover for t-shirt- og plakatdesign samt diverse andre tryksager, der skal laves i løbet af året.
Det er også PR-gruppen, der står for billetsalg til både annoncører og gæster, samt salg af annoncer på hjemmesiden.
Gruppen er en lille gruppe, hvis medlemmer til dagligt arbejder med mange andre ting end PR. Fælles for medlemmerne er, at de har lyst til at være med til at skabe festivalens ansigt udadtil. Det er ikke nødvendigt at have en masse erfaring og viden indenfor PR og markedsføring for at være en del af fællesskabet.
Gruppen mødes hver anden måned, hvor der både er plads til festivalarbejde og hyggesnak, og har derudover kontakt via messenger.
Anne-Christine er forperson for gruppen og sidder i festivalens sekretariat som bindeled. Hvis du vil være med kan du skrive direkte til AC ved at klikke her.
Sikkerheds- og tilladelsesgruppen
Sikkerheds- og tilladelsesgruppen
Sikkerheds- og tilladelsesgruppen arbejder med lige netop det, der ligger i navnet: sikkerhed på festivalen og de nødvendige tilladelser, der skal til for at afholde et event i den størrelse, som Nord-Als Musikfestival er.
Gruppen er en meget vigtig gruppe, som er nødvendig for at festivalen kan afvikles. Formanden for foreningen sidder altid i denne gruppe, fordi det er ham, der har det overordnede ansvar.
Gruppen holder møder efter behov og har derudover kontakt via mail.
Det er ikke nødvendigt at have forudgående kendskab til arbejdet med sikkerhed og ansøgning af diverse tilladelser, men det er helt sikkert en fordel at have interesse i formularer og det dertilhørende fagtekst.
Sikkerhedsgruppen har også ansvar for at udarbejde festivalens sikkerhedsplan og skrive sikkerhedsmanualen, som uddeles til alle arbejdssteder og teamledere.
Det er også dem, der sørger for at brandslukningsudstyr er up-to-date og som tager sig af kontakten til diverse myndigheder både før og under festivalen.
Lyder det som noget for dig, så skriv direkte til Paulo ved at klikke her.
Det giver et godt netværk, gode venner, noget til CV’et og mulighed for at lære fra meget erfarne folk, der brænder for det de arbejder med.
Bliv hjælper til Nord-Als Musikfestival og få gode oplevelser
Her på siden kan du få svar på en lang række spørgsmål, finde Håndbogen for frivillige, kontakte frivilligkoordinatorerne og finde guides til forskellige relevante ting på hjælperportalen.
Er du ny på Nord-Als Musikfestival? Så kan du se her, hvordan du opretter en profil i vores hjælpersystemcrew.musikfestival.dk
Du hjælper under festivalen og har adgang til både festival og crew-fordele.
Arbejder minimum 12 timer. Vagterne er meget forskelligt planlagt, så spørg den ansvarlige om arbejdstiderne på det pågældende arbejdssted.
Har adgang til crew shoppen, hvor man kan bestille en gratis t-shirt (Sponsoreret af Brdr. Nørulf A/S), købe ekstra t-shirts og hættetrøjer.
Købe 1 rabatkort til en værdi af 500kr for kun 125kr, som kan bruges i alle salgssteder på pladsen. Rabatkortet gælder kun dette års festival og eventuelt rest kan ikke udbetales.
Gratis forplejning fredag, lørdag og søndag. Husk tilmelding på plancherne på kontoret, eller fra torsdag i den nye hal.
Deltage i medhjælperfesten i september måned. Invitation sendes ud via EventHelper i august.
Muligt at bo gratis på campingpladsen, hvis du er bosiddende uden for postnummer 6430. Tilmelding skal ske via EventHelper. Som hjælper skal du betale depositum på 300kr/telt eller campingvogn, som du får igen når du har ryddet op efter dig.
Barer og madboder sælger mad og drikke til vores gæster både inde på pladsen og i ALSingeren.
Depotet sørger for at alle salgsboder har, hvad de skal bruge – her er det godt med et par stærke mænd!!
Backstage hygger om musikerne
På scenerne skal der slæbes grej og arbejdes som scenevagter
Indgangen bytter billetter til bånd og sælger billetter, hvis der er nogle tilbage.
Musikerboden tager imod kunstnerne og gæster. Desuden udleveres armbånd, mad/drikkebonner og T-shirts til hjælperne.
Natholdet passer på pladsen og sørger for oprydning i byen om natten.
Teamleder Som teamleder er du ansvarlig for kontakten med dine frivillige samt at lægge deres vagtplan. Vi forventer, at teamlederne møder op i løbet af ugen for at hjælpe med bl.a. indretning af arbejdsstedet. Ligesom vi forventer, at teamlederen er til stede søndag til nedtagning. Det er også teamlederen, der laver vagtplanen for arbejdsstedet og har den primære kontakt til de frivillige på arbejdsstedet.
Find vores guides til EventHelper ved at klikke på knappen herunder:
Webshoppen I shoppen på crew.musikfestival.dk bestiller du din hjælper-t-shirt. Den første t-shirt er gratis og hvis du ønsker en yderligere koster den 100 kr. Som frivillig kan du også bestille et værdikort og købe medlemskab af foreningen i shoppen. Du modtager en voucher på din mail, som du skal medbringe til festivalen.
Udlevering af armbånd, t-shirt og værdikort Når du ankommer til festivalen inden din første vagt, skal du hente dit armbånd og din t-shirt i musikerboden ved indgangen. Det er også her du kan hente dit værdikort. Du skal bruge din voucher når du møder op i musikerboden.
Musikerbodens åbningstider
Torsdag den 6. juni kl 14.00 til 21:00
Fredag den 7. juni fra kl 11:00 til 23:00
Lørdag den 8. juni fra kl 09:00 til kl 23:00. (Skal du kun arbejde lørdag kan du først hente dine ting lørdag.)
Arbejdssko Skal du arbejde på scenerne skal du have sikkerhedsfodtøj på. Har du ikke selv et par så kontakt vores frivilligkoordinatorer på crew@musikfestival.dk , så skaffer vi et par til dig som du kan låne under festivalen. Forplejning under festivalen Forplejning for frivillige, der hjælper under festivalen, er gratis og kan nydes i crew-området i spisesalen på slottet.
Menu fredag: Stor flæskesteg, små ovnkartofler og salat Vegetar: Laks, små ovnkartofler og salat
Menu lørdag: 2 slags kød, flødekartofler og salat Vegetar: Grøntsagspostejer og salat
Har du spørgsmål, om det at være frivillig på Nord-Als Musikfestival, så kontakt vores frivilligkoordinatorer Anne og Martin på crew@musikfestival.dk, så vender de tilbage til dig hurtigst muligt.
Anne-Christine PR, frivilligkoordinator og backstage