Bliv hjælper til Nord-Als Musikfestival og få gode oplevelser
Her på siden kan du få svar på en lang række spørgsmål, finde Håndbogen for frivillige, kontakte frivilligkoordinatorerne og finde guides til forskellige relevante ting på hjælperportalen.
Er du ny på Nord-Als Musikfestival? Så kan du se her, hvordan du opretter en profil i vores hjælpersystem crew.musikfestival.dk
Find flere videoguides for frivillige her:
Guides for teamledere findes længere nede på siden.
For at være frivillig på Nord-Als Musikfestival kan du arbejde under opbygning/nedtagning og/eller under festivalen.
Opbygning
Du hjælper under opbygning og “tjener” din billet.
- Arbejde min. 10 timer giver en fribillet til enten fredag eller lørdag efter eget valg.
- Arbejde min 20 timer giver en fribillet til begge dage.
- Arbejder du kun under opbygning, har du ikke adgang til medhjælperområdet under festivalen
Når du er tilmeldt til opbygning, skal du gå ind og melde dig på ledige vagter i vagtplanen på EventHelper.
Festival
Du hjælper under festivalen og har adgang til både festival og crew-fordele.
- Arbejder minimum 12 timer. Vagterne er meget forskelligt planlagt, så spørg den ansvarlige om arbejdstiderne på det pågældende arbejdssted.
- Har adgang til crew shoppen, hvor man kan bestille en gratis t-shirt (Sponsoreret af Brdr. Nørulf A/S), købe ekstra t-shirts og hættetrøjer.
- Købe 1 rabatkort til en værdi af 500kr for kun 125kr, som kan bruges i alle salgssteder på pladsen. Rabatkortet gælder kun dette års festival og eventuelt rest kan ikke udbetales.
- Gratis forplejning fredag, lørdag og søndag. Husk tilmelding på plancherne på kontoret, eller fra torsdag i den nye hal.
- Deltage i medhjælperfesten i september måned. Invitation sendes ud via EventHelper i august.
- Muligt at bo gratis på campingpladsen, hvis du er bosiddende uden for postnummer 6430. Tilmelding skal ske via EventHelper. Som hjælper skal du betale depositum på 300kr/telt eller campingvogn, som du får igen når du har ryddet op efter dig.
Nedtagning
Du hjælper med nedtagning af festivalen om søndagen.
- Hvis du hjælper hele søndag fra 9:00-18:00 får du en valgfri billet (fredag eller lørdag).
- Udebliver du fra nedtagning faktureres du for den fulde billetpris for en partoutbillet.
Når du er tilmeldt nedtagning krydses du af ved fremmøde og modtager dine opgaver samme sted.







Der er mange forskellige opgaver, bl.a.:
- Barer og madboder sælger mad og drikke til vores gæster både inde på pladsen og i ALSingeren.
- Depotet sørger for at alle salgsboder har, hvad de skal bruge – her er det godt med et par stærke mænd!!
- Backstage hygger om musikerne
- På scenerne skal der slæbes grej og arbejdes som scenevagter
- Indgangen bytter billetter til bånd og sælger billetter, hvis der er nogle tilbage.
- Musikerboden tager imod kunstnerne og gæster. Desuden udleveres armbånd, mad/drikkebonner og T-shirts til hjælperne.
- Natholdet passer på pladsen og sørger for oprydning i byen om natten.
Teamleder
Som teamleder er du ansvarlig for kontakten med dine frivillige samt at lægge deres vagtplan.
Vi forventer, at teamlederne møder op i løbet af ugen for at hjælpe med bl.a. indretning af arbejdsstedet. Ligesom vi forventer, at teamlederen er til stede søndag til nedtagning. Det er også teamlederen, der laver vagtplanen for arbejdsstedet og har den primære kontakt til de frivillige på arbejdsstedet.
Find vores guides til EventHelper ved at klikke på knappen herunder:
Webshoppen
I shoppen på crew.musikfestival.dk bestiller du din hjælper-t-shirt. Den første t-shirt er gratis og hvis du ønsker en yderligere koster den 100 kr. Som frivillig kan du også bestille et værdikort og købe medlemskab af foreningen i shoppen. Du modtager en voucher på din mail, som du skal medbringe til festivalen.
Udlevering af armbånd, t-shirt og værdikort
Når du ankommer til festivalen inden din første vagt, skal du hente dit armbånd og din t-shirt i musikerboden ved indgangen. Det er også her du kan hente dit værdikort. Du skal bruge din voucher når du møder op i musikerboden.
Musikerbodens åbningstider
- Torsdag den 6. juni kl 15.00 til 21:00
- Fredag den 7. juni fra kl 11:00 til 23:00
- Lørdag den 8. juni fra kl 09:00 til kl 23:00. (Skal du kun arbejde lørdag kan du først hente dine ting lørdag.)
Arbejdssko
Skal du arbejde på scenerne skal du have sikkerhedsfodtøj på. Har du ikke selv et par så kontakt vores frivilligkoordinatorer på crew@musikfestival.dk , så skaffer vi et par til dig som du kan låne under festivalen.
Forplejning under festivalen
Forplejning for frivillige, der hjælper under festivalen, er gratis og kan nydes i crew-området i spisesalen på slottet.
Menu fredag:
Stor flæskesteg, små ovnkartofler og salat
Menu lørdag:
2 slags kød, flødekartofler og salat
Har du spørgsmål, om det at være frivillig på Nord-Als Musikfestival, så kontakt vores frivilligkoordinatorer Anne og Martin på crew@musikfestival.dk, så vender de tilbage til dig hurtigst muligt.

PR, frivilligkoordinator og backstage

Næstformand, IT og frivilligkoordinator